Nástroje používateľa

Nástoje správy stránok


Bočný panel

historia

história

od atómu k bunke

naše všeľudové zoskupenie vzniklo v januári roku pána 2001. myšlienka cells skrsla v hlave bláznivého tvora, veľmi ovplyvneného herným prejavom a názormi andreasa kissera (asi preto dan jr.). v tomto čase opustil kysucký doomed (pardón, chlapi, vy ste zo žiliny), kotrý po neustálom obmieňaní členov a zabásnutí ako-tak fungujúceho bubeníka začal stagnovať. do ich radov prišiel vtedy začínajúci barabanista ľubo sládek. veľmi zaujímavým je fakt, že kvôli jeho prijatiu dan jr. grupu opustil, no po niekoľkých siahodlhých úvahách sa s ním rozhodol založiť úplne nový projekt. asi po týždni sa dopustil osudovej chyby. v centre našej viesky zastavil idiota zvaného mrtwosh (čítaj mrkvoš - rád nosí rifle mrkváky) a požiadal ho o spoluprácu. tak sa behom mesiaca sformovala mladá ambiciózna kapela, ktorá zatiaľ neniesla žiadne meno. dan jr. zvyšku oznámil, že má uvažovať, aké vhodné pomenovanie našej kapele na predaj pridelíme, čo bolo z jeho strany troška sprosté, lebo už dávno vedel, že jediným možným východiskom je “cells”, odôvodnil to tým, že bunky sú základom všetkého a ďalej to nikdy nikomu nedopovedal.

hľadanie

prešlo niekoľko strastiplných skúšok plných zohrávania, hľadania tónov a jednoduchých pokusov o jamovanie na troch akordoch. po istom čase sa vykotili prvé vlastné skladby, nadrilovalo sa niekoľko otrepaných coverov a žačal hlad po speve. jediným ochotným sa po čase javil najhrozivejší tvor kysuckej vrchoviny - michal pszajko. niekoľko mesiacov však stačilo na to, aby nám dal najavo, že o nás nemá záujem, pretože stojíme na jednom mieste. ubehli tri roky plné hnevu, ktoré väčina znalcov hodnotí ako zabitý čas, ale nie je to celkom pravda. v tomto období, kedy sme o sebe nedávali nijako vedieť, sme našli sami seba. od jednoduchých vecí bez hlavy a päty alebo s blbým aranžom sme prešli na priamočiarejšiu, o dosť rýchlejšiu a predovšetkým ucelenejšiu muziku. konečne sme našli svoj štýl, ktorý najlepší bubeník na svete označil ako thrash-hc. toš, staň sa jeho vôľa.

intermezzo

hlavnou brzdou v celom vývoji bola absencia vresku. neodhodlával sa nikto, tak sa po dlhých útrapách a prehováraní za mikrofónom ocitol mrtwosh a niekedy od leta 2004 sa venuje dráždeniu warwicka a ničeniu hlasiviek. v tejto dobe sme si poskladali celkom schopnú aparatúru a zlaďovali hudbu do podoby hodnej koncertu. po oslobodení sa od pút, ktorými nás zväzoval capriani so svojím komerčným projektom, sme už mali dostatok času i chuti. prvým krokom vpred bola výmena bubeníka (ak chcete detaily a príčiny, zistite si sami, radšej ohováram menej verejne) za cieľavedomého energického, portnoyofila michaela watchmakera, ktorá trvala takmer až do konca roka 2008, kedy bubenícke miesto obsadil automat. v januári 2007 mrtwosh opustil zostavu kvôli zahraničnej stáži v írsku a spolupráci na projekte heinrichreich. v tomto čase do kapely pribudlo hneď niekoľko tvárí. prvým bol boris, ktorý ešte počas mrtwoshovho pobytu v domovine zasadol za mikrofón. neskôr sa pridal marek so svojou štvorstrunovou nádherou a do tretice pribudol nový trvalejší člen peter, ktorý sa pretransformoval na sólového gitaristu. po návrate domov ujo mrtwosh znova postupne zaberá dobyté impériá, najskôr stiahnutím mikrofónu a neskôr aj basy na svoju stranu. pre uvedenie vecí na pravú mieru - nikto nebol zbitý, ani mu nebolo inak ublížené. boris sa rozhodol s kapelou skončiť a venovať sa svojim projektom a marek sa vybral za vidinou death-grindovej slávy.

automatová éra

po rozlúčke s bombardom sa bande nepodarilo skamarátiť s novým človekom, ktorého by bavilo vláčiť na každý koncert 4 kýble, tak bola zostava donútená začať skúšať a vystupovať s automatickým bubeníkom boss dr. rhythm dr-880 (podobnosť mena s baranom z televízora čisto náhodná). na jednej strane taká vec pomôže zvyšku naučiť sa trochu šľapať do rytmu, na druhej sa na koncerte na vás každý pozerá, že čo to tam ide za kokota s tou krabicou a kde tí chuji zabudli svoje delobuchy. proste zostava s automatom je niečo ako svalnatý pornoherec bez vajec. možno preto sa náš milý sampedre rozhodol, že sa na cells vyserie. jedného pekného dňa v roku 2009 odišiel zo skúšky aj s gitarou a zabudol sa vrátiť. väčšina koncertov v tomto období bola teda odohraná vo dvojici temného a termonukleára. kupodivu sa nám ľudia ani moc nesmiali. asi sa báli svatopluka, ktorý nám v tom čase púšťal automat a tváril sa, ako keby vyskočil zo zostavy rammstein.

príchod antikrista

v marci onoho roku 2011 sa k nám pridal veliteľ guľometného hniezda minor. nový člen posunul konečne plne humanoidnú zostavu o nejaký ten kilometrík dopredu. 24. 08. 2011 kapela zverejnila na jamende svoje promo zložené z nedokončených songov nahratých v rokoch 2008 a 2009. o necelý presne rok zas čerstvý dvojsongový singel living in the crate.

momentálne diane

úvodom roku 2013 sa dokončilo niekoľko videosekvencií a k jeho koncu sa banda chystá nahrať dlhohrajúcu dosku, ktorú po troch rokoch v digitálnej forme naozaj vydá pod názvom blank display (v preklade: monitor, ktorý niekto vytiahol z eletriky). aktuálne sa kapela sústredí na viac-menej časté hibernovanie.


Nástoje stránky